Cikkek a fotókról

A portrék fényvisszaverőinek és diffúzorainak párhuzamos összehasonlítása

Ha bármilyen szinten tanulmányozta a portréfotózást, akkor a reflektorok használatával kell találkoznia. Reflektorok jönnek a különböző méretű, formák, színek. Funkciójuk egyszerű-a meglévő fényt tükrözi, majd átirányítja az objektumra. A reflektorok nagyszerű eszközök a töltő fény hozzáadásához. A portrékban kiemeléseket is létrehozhatnak. 

A diffúzor viszont egy áttetsző anyag, amely egy fényforrás és egy tárgy között helyezkedik el, amely a fénysugarakat diffundálja, hogy lágyítsa a fényt. A csupasz vaku kemény fényt ad, de ha puha fényt szeretne kapni, a monoblokk vagy a vaku fényét szétszórni kell. 

Параллельное сравнение отражателей и рассеивателей для портретов

Lily Sawyer fotós egy 5 az 1-ben kerek összecsukható reflektort és téglalap alakú paneleket választott, amelyek támaszthatók vagy rögzíthetők az állványhoz. Gondolkozott már azon, hogy egy párhuzamos összehasonlítás hogyan néz ki különböző színű reflektorok használatával? Az alábbi eredményt láthatja. Minden fényképnek ugyanaz a fehéregyensúly és ugyanaz a szerkesztési képessége, így a színek a lehető legpontosabban tükrözik a fénymódosítók hatásait. A szerkesztéseket a lehető legtisztább állapotban tartják. 

No. 1 három reflektorok, könnyű ing 

Параллельное сравнение отражателей и рассеивателей для портретов

A bal felső sarokban, egy portré fény egy ablak azzal a kiegészítéssel, áttetsző lencse, használata nélkül más reflektorok. Az ablak elég nagy ahhoz, hogy megvilágítsa mind az arcot, mind a hátteret. 

A jobb oldali portré meglehetősen nyilvánvaló meleg fényt mutat. A fotós két arany reflektort használt: a kamera jobb oldalán, az arc alatt. Ez a Beállítás meleg fényt adott mindennek-az ingnek, a fogaknak, az arcnak, sőt a háttérnek is. 

Hasonlítsa össze az arany reflektor hatását a bal alsó részével. Két ezüst reflektort helyeztek el ugyanazon a helyen. Figyelje meg, milyen hűvös lett a színhőmérséklet. A jobb oldali ember mellett ugyanaz a beállítás volt, de ezúttal két fehér reflektorral. Ne feledje, hogy a színhőmérséklet még mindig hűvös, de enyhébb, kevésbé kemény, mint az ezüsté. Nézd meg alaposan, és ez a különbség lesz észrevehető a fogak és a bőr tónusát, ami kissé melegebb. 

No. 2 két reflektorok, sötét ing 

Параллельное сравнение отражателей и рассеивателей для портретов

Most ismét ugyanaz az összehasonlítás, ezúttal a fekete témával. A különbség nyilvánvalóbb. 

Az arany reflektorral a fekete szín gazdagabb és sötétebb, míg az ezüstnél kissé homályos. Mindkettő kissé extrém: az arany reflektor túl meleg, az ezüst pedig túl hideg. Ha szerkesztette ezeket a fényképeket anélkül, hogy figyelembe vette volna a reflektor valódi hatásait, akkor felére csökkentené az arany reflektor hőjét, majd minden természetesen kiderülne. Hasonlóképpen, a fehéregyensúly csúszka segítségével növelnie kell egy olyan portré melegét, amelynek ezüst reflektor van a rackben. Akkor megkapod a kellemes meleg hangot, amire szükséged van. 

OLVASSA EL:  Ralph Mercer és a körülötte lévő egyedülálló világ

3. számú szórás reflektor és vaku 

Параллельное сравнение отражателей и рассеивателей для портретов

Ha ismeri az 5 az 1-ben reflektor, akkor tudja, hogy az oldalán négy szín: fehér, ezüst, arany, fekete. Ezek az oldalak egyetlen cipzárba varrott szövetből készülnek. Ez a szövet a félig átlátszó középső rész köré tekeredik. Ez mind diffúzor, mind univerzális eszköz. Szigorúan véve, a fekete oldal valójában nem tükrözi a fényt, hanem elnyeli, és jó a fény levágására vagy zászlóként való használatára. 

Ez a lencse kiválóan alkalmas kemény kültéri napfényben történő felvételre. Ha csak csökkenteni kell a fényt, helyezze a lencsét a napfény és a tárgy közé. Valójában egy kissé sötétített területet hoz létre a téma számára, így ideális a kültéri portré világításhoz. 

Most a fotós ugyanazt a technikát próbálta beltéri portrékához, ezzel a lencsével csökkentve a vaku fényét, ezáltal úgy viselkedik, mint egy nagy softbox, de gondolkodás nélkül. 

Itt vannak az eredmények. A bal oldali fényképet a jobb oldali kamera egyetlen vakuja világította meg, amely a diffúzor mögött található, amely meglehetősen nagy volt, és a tárgy közelében helyezkedik el, sima, puha fény érdekében. A jobb oldali képen két villanás volt, ismét szétszórva, egy lámpával a feje fölött, hogy megvilágítsa a hajat és a hátteret a nagyobb elválasztáshoz. 

4. szórt természetes fény vs. szórt vaku 

Параллельное сравнение отражателей и рассеивателей для портретов

Az utolsó összehasonlítás a bal oldali fénykép ablakából származó szétszórt fény és a jobb oldali fénykép egyetlen szétszórt vakuja között történik. Az ablakfény itt lágyabb árnyékokat hozott létre, kevesebb kontraszttal és nagyobb fényterjedéssel. Ezzel szemben a szétszórt vaku világosabb árnyékokkal rendelkezett. Kisebb, mint egy kevesebb fényű ablak, de jobban kiemeli az arcot. Ha a szórt vaku által létrehozott nagyobb kontrasztot és árnyékokat kell szimulálni, akkor a reflektor fekete oldalának zászlóként történő használatával ki lehet vágni a fényt. A fotós azonban ezt nem tudta megtenni, mert nem akarta, hogy a téma túl sokáig várjon a kísérletre. (Ez jött csak egy portré lövés.) 

Elképesztő, hogy egy 5 az 1-ben reflektor, egy kicsi, olcsó eszköz, mit tehet a portrékkal. Próbálja ki, keresse meg és élvezze a kreativitás eredményeit.

Параллельное сравнение отражателей и рассеивателей для портретов

Kapcsolódó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

'Fel a tetejéhez' gomb