Cikkek a fotókról

Mi a teendő, ha fehér alapon fényképez

Mivel a fehér alapon lévő portrék nagyon gyakoriak, sokan úgy gondolják, hogy könnyű lőni. Egyszerűen helyezze a tárgyat a kamera elé egy fehér háttérre (lehetőleg vakuval vagy monoblokkkal), majd nyomja meg az exponáló gombot.

Szerencsére minden nem olyan primitív. A fent leírt módszer használata szürke, homályos vagy felhős háttérrel rendelkező fényképet eredményez. A lehető legjobb eredmény egy nem tökéletesen fehér háttér lesz néhány változtatás után. Ez azonban nem az egyetlen probléma, ráadásul mindenhol nemkívánatos árnyékokat is kap. 

Чего нельзя делать при съемке на белом фоне

Lily Sawyer (Lily Sawyer) profi fotós a Sven kis modelljével reprodukálta a rendszert (Kristoff kedvenc szarvasát a “Hideg Szív”rajzfilmben). Ez könnyebb egy kis tárgynál, mivel a fényforrás nagyon nagy ahhoz képest. Ami a forgatás emberek, szüksége lesz mély octoboxes zászlók nagyítani. Ez a bemutató egyértelműen megmutatja a folyamatot.

Milyen három hibát követnek el a kezdők, és mit kell elkerülni, ha egy 100% – os tiszta fehér hátteret próbálunk elérni egy képen? 

1. hiba :a háttér nem világít megfelelően

A hátteret körülbelül két megállóval kell megvilágítani, mint az objektum. Például, ha F / 8 nyílású objektumot szeretne fényképezni, állítsa a háttérvilágítást két megállóra fényesebbé, hogy a háttérben lévő expozíciómérő f / 16 értékkel rendelkezzen. 

Megjegyzés: az előtér-és háttérvilágítást külön kell mérni, hogy a fő fény mérésekor (az objektumon) kikapcsolja a háttérvilágítást, és fordítva. Amikor mind a háttérben fő villany, az expozíciós méter kéne még f / 8 a témában, mert a mérő a fény esik a témában, nem a hátteret. 

Az alábbi fotó (jobbra) megmutatja, hogy néz ki, ha egyáltalán nem világít a háttér. A kívánt fehér színtől eltérő árnyalatot kap. A bal oldali képen a háttér világít, de az objektumon nem volt fő fény. Így a kapott kép szinte az objektum sziluettje.

Чего нельзя делать при съемке на белом фоне

Ebben az esetben az összes felvétel kamerabeállítása ISO 250, 1/160 és f / 8 volt (bár a háttér F / 16-ot adott). A fáklyákat 1/16 teljesítményre állították (Lily ritkán használja a fáklyáit teljes energiával, mert az elemek gyorsan lemerülnek). 

A felvétel egy Nikon D750 kamerával készült, amely nagyszerű munkát végez a zajjal, így az ISO nem vált problémává. A telepítéshez két SB-910 vakuegységet és egy SB-900 vakuegységet használtak. Az alábbi képen látható a telepítés csak a bal háttér világít.

Чего нельзя делать при съемке на белом фоне 

Az alábbi két képen észreveszi, hogy a bal oldali fénykép csak a jobb háttérvilágítást használja, a jobb oldali fénykép pedig csak a bal háttérvilágítást használja. Az ilyen világítás természetesen elfogadható, ha ilyen az ötlet. A fő fényt 45 fokos szögben helyezték el a kamera jobb oldalán.

Чего нельзя делать при съемке на белом фоне

Azt is észreveheti, hogy a bal oldali képen (fent) Sven nagyon kicsi árnyéka van a háttérben, mert a bal háttérvilágítás nem világít. Amikor a háttérvilágítás bekapcsolódott a bal oldalon, ez az árnyék eltűnt (a jobb felső képen).

OLVASSA EL:  Фокус-стекинг для пейзажной фотографии

Az alábbiakban egy diagram található, amely mindhárom fényforrást helyesen tartalmazza.

Чего нельзя делать при съемке на белом фоне

Most, hogy a háttér és a fő források létre, meg kell győződnie arról, hogy csak megüt a kívánt objektumot. Ez a következő kezdő hibához vezet: hasítás. 

2. hiba: az objektum és a háttér elégtelen szétválasztása

Mivel a háttérvilágítás sokkal fényesebb, mint az előtérben lévő fény, el kell különítenie a fő tárgytól. Ennek két fő módja van.

  • Zászlók.
  • Távolság.

Zászlók 

A fényforrások jelzésére bármi fekete használható: a reflektor fekete oldala, fekete kartonlapok vagy fekete hab. 

A fekete nem tükrözi a fényt, hanem elnyeli. Azt is blokkolja a fény behatolását olyan helyekre, ahol nincs rá szükség. Ha nem blokkolja a háttérvilágítást,az objektum halo hatású lesz, hátulról erősen megvilágítva. 

Távolság

Miután megjelölte a fényforrásokat, elég messze kell helyeznie az objektumot a háttértől (valamint a háttérfényforrásoktól), hogy bármely fényáram ne érintse meg az objektumot. Ez, természetesen, attól függ, hogy a személyes preferenciák, ötletek-érdemes fényt deríteni a tárgy egy bizonyos hatást, vagy lehet, hogy nem akarja.

Чего нельзя делать при съемке на белом фоне 

A fenti képeken Sven megfelelően világít. A két háttérvilágítás F/16-nál volt bekapcsolva, a fő fény pedig f / 8-nál. A háttérben nincsenek nemkívánatos árnyékok, ahogy tervezték. A fotós azonban tükröződést és árnyékot akart az előtérben. 

Ez finoman elvezet minket a harmadik kezdő hibájához, hogy elkerüljük: az úszó tárgyat. 

3. hiba :az objektum lebeg a keretben 

Ha nem ad hozzá padlóárnyékot, akkor az objektum úgy fog kinézni, mintha fehér térben lebeg, vagy mintha fehér papírlapra lenne vágva vagy beillesztve. 

A lebegő tárgyak elkerülésének legjobb tanácsa a fényvisszaverő felület, például áttetsző fehér műanyag háttér használata, mint az alap, amelyen a tárgy áll. Az utófeldolgozás során beállíthatja a visszaverődés átlátszóságát a Photoshopban, de a visszaverődés jelenléte azt mutatja, hogy az objektum szilárd felületen áll.

Чего нельзя делать при съемке на белом фоне

A bal oldali képen Sven lebeg, de a hozzáadott reflexió (jobbra) azt mutatja, hogy határozottan szilárd talajon áll. Ez utóbbi szebbnek és természetesebbnek tűnik, nem pedig a “cut and paste”eredményeként. 

További 4. hiba :túlexponált háttér

Vigyázzon, ne világítsa meg a hátteret. Ha hiányzik egy igazán tiszta fehér, túlexponált a lövés, a fehér szín kezd gyakorlatilag ragyog a téma körül, mintha a nap vakító szabadban. Ez csökkenti a kontrasztot, így az objektum úgy néz ki, mintha enyhe halo lenne. Az alábbi képeken láthatja a fehér háttér túlzott expozíciójának hatását.

Чего нельзя делать при съемке на белом фоне

Kapcsolódó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

'Fel a tetejéhez' gomb