Cikkek a fotókról

Hogyan készítsünk fényképeket egy interjú során

Az interjúk készítése és a fényképek készítése ugyanakkor nehéz feladatnak tűnhet, de ez a társadalmi dokumentumfotózás általános gyakorlata. Ebben a cikkben Arik Shraga fotós megosztja a finomságokat és árnyalatokat, valamint azt, hogyan lehet elkerülni a fotózás buktatóit egy interjú során. 

Как фотографировать во время интервью

Lisa Popova. Bishkek, Kirgizisztán. 2019

Törje meg a jeget 

Minden interjú egy utazás, egy külön történet. Kezdete, csúcspontja és végkifejlete van. A legfontosabb dolog az, hogy a történet cselekményének megfelelően járjunk el. Valami elkerülhetetlenül elromlik, amikor az emberek megpróbálják megtörni a szabályokat, arra kényszerítve a beszélgetőt, hogy fejest ugrik a traumás emlékek mélyébe, leüt egy érzelmi csúcsot vagy megszakítja a végét. 

Как фотографировать во время интервью

Jakov Bronstein. Almaty, Kazahsztán. 2014

Még akkor is, ha a legjobb szándékaid vannak, még akkor is, ha őszintén üdvözölnek, még mindig betörsz valaki személyes életébe, amikor belépsz a házba, mint egy kamerával készített interjúkészítő. Általában a fotósnak csak 40-50 perce van otthoni látogatásra. Mire az interjú elkezdődik, bízzatok egymásban, és ne legyetek többé idegenek. 

Hogyan lehet bizalmat szerezni egy ilyen korlátozott idő alatt? Először is, függetlenül attól, hogy bemutatták-e ezt a találkozót, vagy sem, mindig mutatkozz be újra. Világosan mondja el nekünk, ki vagy, mit fog tenni, milyen célból és kinek. Másodszor, jó mondani valamit magadról. Nem az egész élettörténet, hanem néhány részlet, amelyek metszéspontjai vannak az interjúalanyral. 

Próbáljon természetesen merülni az interjúba, keverve azt kis beszélgetéssel. Cseveghet olyan egyszerű dolgokról, mint az időjárás vagy a falakon lévő képek. Akir hivatalosan soha nem tesz olyan bejelentéseket , mint ” itt, most kezdjük az interjút.”Csak a kérdések és válaszok egyre mélyebbek és mélyebbek lesznek a beszélgetés előrehaladtával. Egy ideig nem fényképez. Amíg a beszélgetés csak folyik, a fotós az ölében hagyja a kamerát. 

Как фотографировать во время интервью

Szemkontaktus 

Mondanom sem kell, hogy a szemkontaktus valószínűleg az őszinte beszélgetés legfontosabb összetevője. Ez is a beszélgetés moderálásának fő eszköze. Olyan, mintha azt mondaná a személynek, hogy nagyon fontos, hogy mindent halljon, amit megvitatnak. Ha észreveszi, hogy a történet elkezd elcsúszni, könnyen megmutathatja, ha nem mond semmit, de csak elfordul. 

A fotózáshoz azonban meg kell szakítani a szemkontaktust, gyakran azokban a pillanatokban, amikor a lehető legsűrűbbnek kell lennie. Ne feledje: nem minden nap kérdezik az embereket az élettapasztalataikról. Mi történik általában, amikor felfedezzük a múltat? Átéljük a távoli eseményeket, és leválasztjuk az aktuális pillanatot. Jelenleg csak az interjúkészítőnek kell jelen lennie. A beszélgetőpartner ott van a saját útján. 

Ha mindent jól csináltál, mire eljutsz az interjú csúcsához, a személy egyszerűen nem veszi észre a kamerát. Mindig csak akkor próbálja meg elkezdeni a fényképeket, ha elég mély vagy a beszélgetésben.  

Különböző képek 

Az interjú után nem hozhatsz egy párat ugyanabból a kerettervből. Változatosnak kell lennie: közepes terv, széles, részletek. Hogy szerzed meg őket, amikor csak ülsz és kérdezősködsz? 

Az egyik leghatékonyabb módszer a beszélgetés “leül” részének levágása, valamint a ház körüli “utazás” kérése. A “túra” szó kényelmesen használható ürügyként, hogy különböző megvilágítási körülmények között, különböző háttérrel készítsen képeket, de ne mutasson rá közvetlenül – nem kell egy személynek hirtelen eldöntenie, hogy pózol az Ön számára. 

OLVASSA EL:  Gyors útmutató a Photoshop beállítási rétegeihez

Как фотографировать во время интервью

Luisa Kalenova. Rosztov, Oroszország. 2019

Természetesen beszéljen a “túra”alatt. Gyakran előfordul, hogy ezekben a pillanatokban az élettörténet rendkívül fontos részleteire jut, amit a személy nem tartja helyénvalónak, hogy üljön le. 

Egy másik módja annak, hogy különböző felvételeket kapjunk, ugyanakkor növeljük az interjú szintjét, hogy megkérdezzük a ház legjelentősebb témáját vagy fotóját. Ez az, ami arra készteti az embereket, hogy beszéljenek a kaktuszgyűjteményükről, az egyetlen fényképük késő apjukról, vagy a családi könyvtárról. Ezek az értékes tárgyak kiindulópontként szolgálnak a legintimebb történetekhez. 

Как фотографировать во время интервью

Zulun Issakharov késő apja portréjával. Dushanbe, Tádzsikisztán. kétezer tizennégy

Folytassa a forgatást, amikor az interjú véget ért. Gyakran a legjobb képeket lehet beszerezni az interjú után. A nyomás már nem érezhető, a beszélgetés nyugodtabban folytatódhat a beszélgetőpartnerrel, talán ezen a ponton jobb felvételeket kap. Ha ez egy igazán érzelmi és stresszes interjú volt, érdekes látni, hogy az interjúalany fokozatosan megnyugszik, és visszanyeri nyugalmát. 

Etika 

Nagyon kényes egyensúly van egy érzelmekkel teli, élénk történet között, és az embereket a törésponthoz vezetjük. Nagyon nehéz megtanulni megérteni, hogy milyen kérdés okozhat bontást.  

Ha hirtelen úgy érzi, hogy átlépte a vonalat, hagyja abba a képeket, próbálja meg kijavítani a helyzetet, megnyugtatni a személyt. Jelenleg nem Kérdező vagy, hanem valaki, aki empátiával és kényelemmel hallgat. Amint azt Ken Burns dokumentumfilm-rendező mondta, ” úgy kell folytatnia az interjút, mintha újra összefutna ezekkel az emberekkel, miután megjelent.” 

Technikai szempontok 

  • Kamera

Az interjúfotózás bizonyos korlátozásokat tartalmaz arra vonatkozóan, hogy a fotós hogyan kezeli a berendezést. Akir például a kis beszélgetés első 5 percét használja a kamera beállításához. Megengedheti magának, hogy a képeket csak a kamera képernyőjén tekintse meg, mielőtt komoly beszélgetésre lép. Még akkor is csak röviden ellenőrzi a hisztogramot, hogy megbizonyosodjon arról, hogy helyes-e.

Как фотографировать во время интервью

Ninel Nikolaeva. Almaty, Kazahsztán

A fényképezőgépen lévő fotós letiltotta az automatikus előnézetet, így a képek önmagukban nem jelennek meg a képernyőn, nem zavarják el senkit. A kompozícióra összpontosít, gondolatai a beszélgetésben vannak. Akir képet készít a fejében, mielőtt felveszi a kamerát, majd gyorsan létrehozza. Minél kevesebb időt tölt a fotós a keresőben, annál jobb az interjú ritmusa és áramlása. 

  • Lencse

Nagyon gyakran kell foglalkozni a sötét, homályos fény lakások. Ilyen helyzetekben az Akir két kamerát hordoz nagy sebességű rögzített lencsékkel: egy Nikon D750-et 50/1-rel. 4 és egy Nikon D700 20/2-vel. 8.Most használ egy Nikkon 24-70 / 2.8 objektív az én D750. Terjedelmes, de még mindig kényelmesebb, mint ha két darab lógna rajtad. 

Megjegyzés: 

A fotós nem támaszkodik az emlékezetére, hogy megtartsa az összes történetet, amelyet egyszer készített-néha egy nap alatt tucatnyi ilyet kell hallania. A telefon segítségével hangfelvételt készít az interjú során, majd megtalálja a megfelelő és fontos pontokat.

Как фотографировать во время интервью

Kapcsolódó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

'Fel a tetejéhez' gomb