Cikkek a fotókról

A kompozíciós súly fogalma-a fotózás szabályai

A vizuális súly egy kompozíciós technika, amelyet a fotózásban használnak, hogy felhívják a figyelmet egy fókuszpontra. A képek vizuális súlya számos tényezőtől függ, amelyeket felhasználhat a fókusz növelésére, valamint a kép egyensúlyának megteremtésére. 

Craig Hull professzionális fotós a fotózás kompozíciós súlyának fogalmáról beszél. Minden részlet az anyagban van. 

Szimmetrikus súlymérleg 

Концепция композиционного веса - правила фотографии

A szimmetrikus súlyegyensúlyt”formális egyensúlynak”is nevezik. Ez a legnyilvánvalóbb módja a képek összeállításának. A harmadik szabálytól eltérően ebben az esetben a legfontosabb elemet közvetlenül a keret közepére helyezi. A legtöbb kiegyensúlyozott súlyegyensúlyú kép vízszintes formátumban lesz-Ez megkönnyíti a szimmetrikus elemek megjelenítését. 

Концепция композиционного веса - правила фотографии

A lövés jelenetében szereplő elemeknek nem kell azonosnak lenniük. Ha elég hasonlóak a megjelenésükhöz, akkor már kiegyensúlyozottnak tűnnek. Csak ugyanolyan súlyérzékre és jelenlétre van szükségük. 

Aszimmetrikus súlymérleg 

Az aszimmetrikus súlyt vagy egyensúlyt gyakran”informális egyensúlynak”nevezik. 

Концепция композиционного веса - правила фотографии

A “harmadik szabály” után meg fogja találni, hogy így könnyebb összeállítani a képet-harmóniát adhat. 

Egy ilyen kompozíció képes hosszabb ideig tartani a néző figyelmét. Ez annak köszönhető, hogy egyszerűen érdekesebbnek tűnik, mint az objektum “frontális” elhelyezése a keret közepén. 

A központtól távol elhelyezkedő elemek vizuálisan nehezebbek lesznek. A fénykép középpontja közelében lévő jelenetben lévő nagy tárgyat egy kisebb objektum kiegyensúlyozhatja, amely közelebb van a keret széléhez. 

A másodlagos fókuszpontok lehetőséget adnak a nézőnek arra, hogy valami mást nézzen, irányítva a tekintetüket a színpad körül. Kevesebb “tömeggel” kell rendelkezniük, mint a fő tárgy, hogy további érdeklődést keltsenek a figyelem elvonása nélkül. 

Ha úgy érzi, hogy a jelenet kiegyensúlyozatlan, helyezzen egy vagy több kisebb tárgyat a fennmaradó helyre. Például a fenti képen egy negatív térben lévő madár vagy repülőgép jól illeszkedik a kompozícióba. 

Концепция композиционного веса - правила фотографии

A negatív tér nagy területe kiegyensúlyozhatja az egyik oldalon lévő kisebb tárgyakat. A negatív tér valójában nagy formában működik. 

Súly-méret egyensúly 

Meg fogja találni, hogy a méret az egyik legjobb módja a kiegyensúlyozott összetétel elérésének. A méret relatív hozzánk emberek. A nagy dolgok általában közelebb vannak hozzánk, a kis dolgok pedig távolabb vannak. Manipulálja ezt az ötletet a keretben. 

OLVASSA EL:  A portrék fényvisszaverőinek és diffúzorainak párhuzamos összehasonlítása

Концепция композиционного веса - правила фотографии   Концепция композиционного веса - правила фотографии

Magától értetődik, hogy a nagyobb tárgyak nagyobb súlyúak, mint a kisebbek. Természetesen a néző először látja őket, vagy mindenesetre több időt tölt rájuk nézve. Ehhez az egyensúlyhoz tegye a fő objektumot a legnagyobb objektummá. Ezt úgy teheti meg, hogy a perspektívát használja, és lerövidíti a távolságot a fő objektum között.

Egyensúly szín és telítettség és súly 

A merész élénk színek jobban kiemelkednek, mint a telített színek, ezért nagyobb vizuális súlyuk van a kompozícióban. Egy egyszerű monokróm háttér színfoltja jobban vonzza a néző figyelmét. Ez lehetővé teszi a kép megszervezését, egy vagy két objektumra összpontosítva. 

Концепция композиционного веса - правила фотографии

A színek kiegészíthetik egymást. Így a versengő vagy kontrasztos színek használata segíthet a kép érdekesebbé tételében. Hasonló színek egymás mellett segítenek zökkenőmentesen mozogni az egyik tárgyról a másikra. Ez lehetővé teszi a néző számára, hogy hosszabb ideig maradjon a keretben. 

Концепция композиционного веса - правила фотографии

A hang és a kontraszt egyensúlya 

A tónus és a kontraszt nagy szerepet játszik a fényképészeti folyamatban. A szemeket természetesen vonzza a kép leginkább kontrasztos területe: a legkönnyebb terület, a legsötétebb, a legfényesebb szín stb., a helyszíntől függően.

Концепция композиционного веса - правила фотографии

A sötétebb tárgyak súlya nagyobb, mint a könnyebbek. Árnyékok, sötét tárgyak is elvonja a fő tárgy. Ha ez a helyzet, egyszerűen keretezze újra a képet, majd készítsen egy másik fényképet, ha szükséges. 

Концепция композиционного веса - правила фотографии

A tónus és a kontraszt különösen fontos a fekete-fehér fényképezésnél, mivel a szín nem számít. Ügyeljen a nagy kontrasztú területekre. Próbálja meg rögzíteni a sötét tárgyakat világos háttéren, vagy fordítva. 

Jó, ha néhány részlet negatív térben van, hogy a nézőt érdekli. 

Textúra tömeg egyensúly 

Az ember a szemével keresi a mintákat és a textúrákat, és a keretben rájuk fókuszál. Ezek vizuális jelenség, erős, természetes érdeklődési pontokká válnak. Az erős textúrák segítenek fenntartani a képet a nem középre helyezett objektum kiegyensúlyozásával. 

Концепция композиционного веса - правила фотографии

A texturált háttér azonban elvonhatja a néző figyelmét a fő objektumról. Ez egy kompozíciós eszköz, amely segíthet más kompozíciókban. Például az alábbi kép a súly fogalmi egyensúlyát jelöli, mivel a képen látható ötlet a természet kontrasztja a mesterségességhez képest. 

Kapcsolódó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

'Fel a tetejéhez' gomb