Cikkek a fotókról

Időjárás rossz időjárás-tanulj meg portrékat lőni beltérben vaku nélkül

A vakuval való munka képessége azt jelenti, hogy bármilyen helyzetben képes irányítani a fényt. Néha azonban talál egy gyönyörű fényt, amely úgy tűnik, hogy arra vár, hogy használja.

A természetes fény, a pulzáló fénytől eltérően, lehetővé teszi, hogy valós időben láthassa és beállíthassa a világítás hatását a témára és a környezetre. Ez egy nagyszerű módja annak, hogy megismerjék a bonyolult fény rendszerek, és ez a tudás és tapasztalat minden bizonnyal át portré fotózás egy flash. Ebben a cikkben ed Verosky fotós segít mindenkinek, aki portréfotósként javítani akarja képességeit, hogy megértse a fényt. 

A vaku olyan rövid ideig képes intenzív fényt előállítani, hogy a fotós valós időben láthatja annak hatását a témára.

Állandó megvilágítással könnyedén mozgathatja a fényforrásokat és a témát, és azonnal tudja, hogy ezek a változások hogyan befolyásolják az Ön által készített portrét. Készítsen néhány tesztfelvételt az expozíció ellenőrzéséhez. 

Világítási Beállítások 

Természetes fény. Az ablakból származó fény talán a legszebb fény, amelyet megfelelő körülmények között talál. Ez szolgálhat egy hatalmas softbox használható bármilyen kombinációja dekoráció, mint például a vakok, függönyök. Csak helyezze a témát az ablak mellé, és hagyja, hogy a fény hozza létre a portré drámájának nagy részét. 

Погода непогодой – учимся снимать портреты в помещении без вспышки

Az ablak fényét függönyök szűkítik. ISO 800, 50 mm, f/2.8, 1/80 s

Háztartási lámpák. Az egyszerű háztartási lámpákat is tökéletesen használhatja. Az induláshoz egyszerűen helyezze a fő fényforrást a tárgy elejére és oldalára, lehetőleg néhány centivel a modell feje fölé. Ez ad egy klasszikus világítási minta dolgozni. A második fényforrás az objektumtól távolabb helyezkedik el, háttérvilágításként szolgál. 

Погода непогодой – учимся снимать портреты в помещении без вспышки

Két háztartási lámpa árnyalat nélkül. A fő lámpa szinte közvetlenül a modell előtt van, közvetlenül a kamera előtt. ISO 800, 50 mm, f/2.8, 1/60 s

Kamera Beállítások 

Minden beltéri felvételre vonatkozó általános tanács a “gyors és széles”gondolkodás. A kezdeti kamera beállításainak meg kell egyezniük a lehető legmagasabb ISO-val, amely továbbra is elfogadható zajszintet biztosít; a lencse legszélesebb nyílása; valamint a legrövidebb működési zársebesség. 

Természetesen ezek a kezelőszervek összekapcsolódnak, és szerves részét képezik a teljes expozíciónak, ezért bizonyos módosításokat és engedményeket kell tennie a környezet számára, ahol dolgozik, és a kívánt hatás érdekében. 

Szerencsére a legtöbb tükörreflexes fényképezőgép ma már meglehetősen alacsony zajszintet eredményez még magas ISO érzékenységi értékeken is, így a legtöbb helyiségvilágítás, sőt a gyenge természetes fény sem jelent problémát az Ön számára. Sok fotós egyébként mesterségesen zajt ad a képeihez, hogy reprodukálja a film megjelenését, vagy más módon csökkentse a fényképezőgépből származó ultra-tiszta, sima, digitális megjelenést. 

Egyszerű tipp: Ne aggódjon a zaj miatt, ha nem zavarja a létrehozni kívánt képet. 

Egy másik dolog, amely valóban segít a gyönyörű portrék létrehozásában gyenge fényben, egy nagy sebességű lencse. A “gyors” alatt olyan lencsét értünk, amelynek rekesznyílása legalább f/2.8. Minél szélesebb, annál több fényt közvetít a lencse egy adott időegységben. Ez nagyobb szabadságot biztosít az ISO beállítások kiválasztásakor (mivel nem kell olyan magasnak lennie, hogy kompenzálja a lencsén áthaladó kevesebb fényt), valamint rövidebb zársebességet (mivel nem kell olyan alacsonynak lennie, hogy kompenzálja a lencsén áthaladó kevesebb fényt). 

OLVASSA EL:  Ralph Mercer és a körülötte lévő egyedülálló világ

A zársebesség fontos tényező nemcsak a teljes expozícióra gyakorolt hatása miatt, hanem az alacsonyabb értékek elmosódásának lehetősége miatt is. Az ISO-hoz hasonlóan azonban el kell érnie a “kevesebb, mint optimális” zársebesség hatását. Néha előfordulhat, hogy egy homályos kép nagyon jó művészi hatás. Nem szükséges, hogy minden portré éles legyen. 

Погода непогодой – учимся снимать портреты в помещении без вспышки

A fényképezőgép bal oldalán lévő csupasz háztartási izzót használták a modell egyik oldalán, a háttérben egyidejűleg történő megvilágítására. A fő fény a jobb oldali kamerából származik. ISO 800, 85 mm, f/1.8, 1/60 s

Tehát, tekintettel ezekre a tényezőkre, kipróbálhatja a következő expozíciókombinációt kiindulási pontként, majd beállíthatja az Ön igényeinek megfelelően:

  • Kamera mód: Aperture prioritás
  • Aperture: f / 2.8 (vagy a lehető legszélesebb a lencse)
  • ISO: 800
  • Expozíciós idő( cél): 1/100 s vagy magasabb.

Aperture priority módban a fényképezőgép automatikusan beállítja a zársebességet az Ön számára, és minden mást irányít. Ügyeljen arra, hogy a zársebesség ne legyen olyan alacsony, hogy nem kívánt elmosódást hozzon létre. Ismét ezek csak kiindulási pontok. Álló helyzetben, állandó kézzel a fotós akár 1/15 másodperces zársebességet is használhat, kezével tartva a kamerát. 

Ha a világítási feltételek meglehetősen statikusak, kézi felvételi mód ajánlott. Ezenkívül nagy valószínűséggel előnyös lesz a RAW (NEF) formátumú fényképezés, valamint olyan fontos beállítások, mint a fehéregyensúly, az expozíció és a kontraszt, könnyen és minimális információvesztéssel készíthetők az utófeldolgozás során. Ezenkívül a kiválasztott BB beállítás megmondja a feldolgozó szoftvernek, hogy melyik színhőmérséklet és színárnyalat-beállítások használhatók a legjobban az egyes képekhez. 

Погода непогодой – учимся снимать портреты в помещении без вспышки

Ablak fény. ISO 800, 50 mm, f/4, 1/200 s

Utófeldolgozás 

Eltekintve attól, hogy a kreatív utófeldolgozás lehetséges a képek természetes fényben, vannak olyan dolgok, amelyek jobban foglalkoznak a legelején. 

Fehéregyensúly: nem minden fényforrásnak van azonos színhőmérséklete. Annak ellenére, hogy a szemünkre néznek, a kamera különféle típusú otthoni világítást (fluoreszkáló, volfrám, kiegyensúlyozott nappali fény) és természetes fényt (naplemente, felhőtakaró, árnyék) rögzít, különböző színárnyalatokat hoz létre, tehát ha portrét készít fényes volfrámfénnyel, mint fő forrással, de erős ablakvilágítás van a háttérben, akkor nemkívánatos színkeverékkel találkozhat. Szerencsére lehetséges az ilyen típusú színeltérések kijavítása az utófeldolgozásban a fehéregyensúly beállításainak általános kiválasztásával a szoftverben, valamint a kép egyes részeiben a színek szelektív megváltoztatásával. 

Zaj problémák

Ha nagyon magas ISO-beállításokat kellett használni a képek készítéséhez, és a zaj csökkentéséhez szükséges, számos jó beépített, önálló és opcionális szoftver opció létezik. Például az Ed alkalmanként Zajcsökkentő eszközöket használ a Lightroomban vagy például a Photoshop Noise Ninja pluginban. 

Következtetés 

A szabadban történő lövöldözéstől eltérően a vaku nélküli beltéri munka némi nehézséget okozhat az alacsony fényviszonyok miatt. A fenti tippek segítségével leküzdheti az alacsony fényerejű portréfotózás kihívásait, és nagyszerű képeket készíthet.

Kapcsolódó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

'Fel a tetejéhez' gomb