Cikkek a fotókról

6 ok, hogy ne féljen a központi összetételtől

A legtöbb kezdő fotós a központi kompozíciót használja minden lövésnél a legelején. Később meg vannak győződve arról, hogy ez”rossz”. Sok “fejlett” fotós még rémült az ötlet a központi helyét tárgyak a keretben. De megfontoljuk azt a kérdést, hogy miért nem szabad félni a központi összetételtől. Ebben a cikkben Kevin Landwehr-Johan fotós megmutatja, hogyan kell helyesen csinálni.

6 причин не бояться центральной композиции

Szerző: Kevin Landwer-Johan

A központi összetétel szimmetriát hoz létre

Az építészeti fotózásban például az építészek és a tervezők gyakran használnak szimmetriát a dizájnokban és az elrendezésekben, így a kétharmados szabály használata nem mindig jó választás. 

Nézze meg, hol van az egyensúly, és hogy a központi összetétel javítja-e azt. Keresse meg azt a szöget, amely kiegyensúlyozott szimmetrikus struktúrát biztosít. Igazítsa a kereső vagy a monitor közepét a tervezés középvonalához. Győződjön meg róla, hogy a keret bal és jobb oldalán lévő részek többsége azonos. 

6 причин не бояться центральной композиции

Szerző: Kevin Landwer-Johan

A thaiföldi Chiang Mai közelében található Wat Pa Dara Phir templom érdekes példa. Ha a fotós a harmadik szabályt alkalmazta, akkor meg kell vágnia a szerkezetet, vagy más környező elemeket kell beillesztenie a keretbe. Ez elvonja a fő témát. A központi kompozíció kiemelte az építészetet. 

Arcok

6 причин не бояться центральной композиции

Szerző: Kevin Landwer-Johan

Az arcra szorosan illeszkedő keretezés érdekes lesz, ha kiegyensúlyozott keretet használ. Helyezze a kereső középvonalát vagy a kijelzőt a modell szemei közé. Tartsa úgy a kamerát, hogy a függőleges vonal az orr és a száj közepén végigvonuljon. Az arc mindkét oldala kiegyensúlyozott lesz, miközben a tárgy a lencsére néz. Ha kissé meghajlik az egyik vagy a másik oldalra, vagy az objektum arca el van forgatva, akkor nem lesz szimmetria. 

6 причин не бояться центральной композиции

Szerző: Kevin Landwer-Johan

Megpróbálhat egynél több szimmetrikus elemet is felépíteni. A fenti képen a fotós az épület tetejének tetejét a fenti dombon lévő Buddha-szoborral igazította. Ha megnézed a fénykép bal alsó és jobb oldalát, látni fogod, hogy nem teljesen kiegyensúlyozott. A járdán lévő kialakítás szintén nem középen helyezkedik el, a jobb oldalon több szerkezetet mutat, mint a bal oldalon. Ha kissé balra mozog, a fotós mindkét oldalán pontosan összehangolhatja az útfelület kialakítását és felépítését. Ezután a tető és a Buddha-szobor közötti vonal megszakadt. 

Hozzon létre egy bizonyos érzést a fotókban

OLVASSA EL:  Svetopis. Útmutató a fény rajzolásához

A fénykép kielégítő összetétele általában segít bizonyos érzések közvetítésében. A központi összetétel gyakran segíthet a béke vagy a hatalom érzésének kifejezésében.

6 причин не бояться центральной композиции

Szerző: Kevin Landwer-Johan

A béke gyakran társul az egyensúlyhoz. Amikor minden harmóniában van, gyakran van egy bizonyos pihenés. A fenti képen a fotós meg akarta szakítani a kompozíció szabályait, mert úgy gondolta, hogy ez növeli az érzést. A keretet vízszintesen körülbelül kétharmadra osztotta, a lányt függőlegesen a keret közepére helyezte. Volt bőven hely mindkét oldalon,valamint a felső és az alsó. Ez adta egyfajta nyugodt bizalom, amely tükrözi a kifejezést. 

6 причин не бояться центральной композиции

Szerző: Kevin Landwer-Johan

Próbálja meg a legközelebbi szemet a keret központi függőleges helyzetére helyezni. Ez erőt és bizalmat ad. A tárgy tekintete követi a nézőt, függetlenül attól, hogy hol nézi a fényképet. 

Próbáljon négyzet alakú keretet használni a szimmetria kiemeléséhez

A központi kompozíció négyzet alakú keretekre alkalmas. A forma a szimmetriáról és az egyensúlyról szól. A legfontosabb dolog a megfelelő elemek kiválasztása. Keressen megfelelő helyzeteket és kísérletezzen. Törje meg a kompozíció szabályait. Ne mindig helyezzen el egy objektumot a harmadik szabály használatával.

6 причин не бояться центральной композиции

Szerző: Kevin Landwer-Johan

Gyakran az utófeldolgozás során Kevin egy négyzetre keretezi a képet. Néha ez azért van, mert kezdetben a kompozíciót a harmadik szabály szerint építette, majd később megjegyezte, hogy a kép négyzet alakú terményekkel világosabbá válik.

Kezdetben a fenti képen látható tehén függőlegesen készült. A tehén feletti égbolt hatalmassága segít közvetíteni a hatalmas nyílt mező érzését, amelyen keresztül sétált. A négyzet alakú keret kiválasztása pontosan a szimmetriának köszönhető. A kép közepén függőlegesen elhelyezett állat jól kiegyensúlyozott, tiszta vízszintes vonalakkal. 

A négyzet használata a kompozícióhoz kihívást jelenthet, ha téglalap alakú keretben dolgozik. Ne hagyja figyelmen kívül a kereső vagy a kamera kijelzőjének korlátait, időről időre “gondolkodjon” négyzet alakú keretekben. 

Fotó összetétele az egyszerűség kedvéért

Az egyszerűség a jó design lényege. A központi összetétel a lehető legegyszerűbb. Leegyszerűsíti azt, amit egy fotón látunk, összehasonlítva azzal, hogy hogyan látjuk a valós életet.

Az elefánt hátuljához közeledve a fotós úgy találta, hogy a jó elrendezéshez az egyetlen lehetőség, hogy a középpontba igazítsa. A száraz bambusz az út mindkét oldalán nem adott semmi érdekeset a kompozícióhoz. A szorosabb termés nem közvetíti a mozgást, a lábak és a farok helyzetét.

Kapcsolódó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

'Fel a tetejéhez' gomb