Cikkek a fotókról

Mikor kell lőni színes, tompa színű, anélkül

Van néhány előnye a színes felvételnek, majd az utófeldolgozásban fekete-fehérre konvertálásnak, mint a közvetlen fekete-fehér/monokróm felvételnek. Ugyanakkor vannak előnyei annak, hogy fekete-fehér képet kapjon a fényképezőgépben. Ebben a cikkben Chee Ping fotós színes felvételről beszél, majd az utófeldolgozás során CB-re konvertál. 

Az olyan fotósok, mint Jimmy Nelson, színkorrekciós technikákat alkalmaznak, hogy elnémított és filmszerű képet alkossanak a felvételeikre. Ha azonban nem akarja átmenni bizonyos színek megváltoztatásának folyamatán, akkor a színtelítettség csökkentése működhet. 

Fotósként használhatja a színt vagy a szín hiányát a fotón, mint eszközt az adott cél eléréséhez. Munkám során a fekete-fehér szín kiválasztása mindig tudatos döntés. Ennek a választásnak a meghozatalához gondoljon rá: mi a fő tárgy jelentősége? Mi az a szint, a vizuális komplexitás a forgatás? 

Az alábbiakban 3 konkrét kérdés merül fel, amelyeket a fotós feltesz magának, amikor megpróbálja eldönteni, hogy a képet teljes színben tartja-e, elnémítja-e a hangokat, vagy átalakul-e CB-re.

A. tartalmaz-e a szín a történettel kapcsolatos információkat?

B. a szín létrehozza az elemek elválasztását?

K. a szín elvonja vagy diszharmóniát hoz létre? 

  1. Mentse el a színes képet, ha A = Igen.
  • Példa #1 

Когда снимать в цвете, приглушенном цвете и без него

Nikon D800E, 70-200mm @ 130mm, f / 4, 1/60 s

A fenti képen a fotós átalakíthatta volna a fényképet fekete-fehérre, de ez nagyon eltérő üzenetet adott volna a nézőnek. Ezeknek a mianmari apácáknak a rózsaszín ruhái az egyetlenek a maguk nemében az egész buddhista világban. Ebben az esetben a szín értékes kulturális információkat tartalmaz a történethez, így a fénykép színes maradt. 

A fekete-fehér fényképnek más üzenete van – ebben az esetben az átalakulás megváltoztatja azt, hogy a kamerát néző lánynak szentelje, semmi több. 

  • Példa #2 

Когда снимать в цвете, приглушенном цвете и без него

Fujifilm X-T1, 16-50 mm @ 16 mm, f/8, 1/200 s

A fenti fotó a marokkói Chefchaouen” Kék városában ” készült. Egy pillantást a fotó, és azonnal tudjuk, hogy pontosan hol készült, köszönhetően az egyedülálló színe a falak, valamint a jellaba, hogy az ember visel. Emiatt a fotó a legjobban teljes színben kapható. 

  1. Mentse el a teljes színes képet, ha B = igen.
  • Példa #3 
OLVASSA EL:  Svetopis. Útmutató a fény rajzolásához

Когда снимать в цвете, приглушенном цвете и без него

Nikon D800E, 24-70mm @ 70mm, f/8, 1/80 s

Когда снимать в цвете, приглушенном цвете и без него

Az eredeti fotó színes volt. A fekete-fehér változatban lévő tárgyak egyértelműen beleolvadnak a háttérbe, ami nem túl jó. Ebben az esetben a szín szükséges az objektumok elválasztásához, így a fotós teljes színben mentette el ezt a képet. 

A munka kiemeléséhez használható lehetséges feldolgozási módszerek száma exponenciálisan növekszik, összehasonlítva a kizárólag fekete-fehér munkával. A színes munka megnyitja az ajtót, hogy valóban kiemelkedő képet kapjon az utófeldolgozásban. Sok különböző technikák, hogy lehet használni, mint például a split toning és görbék. 

  1. Konvertálja a képet fekete-fehérre, ha A = nem, B = nem.
  • Példa #4 

Когда снимать в цвете, приглушенном цвете и без него

Nikon D800E, 18-35mm @ 18mm, F5. 6, 1/500 s

Ha egy fénykép nem igényel színt az üzenet befejezéséhez, minden világos. De ahogy korábban láttuk, néha a CB feltételei nem kedvezőek. 

  • Példa #5 

Когда снимать в цвете, приглушенном цвете и без него

Nikon D800E, 18-35 mm @ 25 mm, f/8, 1/1000 s

Ez itt is ugyanaz – a szín nem növeli a fotót, így nem kell a fő témát és a tevét dicsekedni. 

  • Példa #6 

Когда снимать в цвете, приглушенном цвете и без него

Nikon D800E, 70-200mm @ 150mm, f / 4, 1/60 s

Az eredeti színes változat színes ingeket tartalmaz a jelenet háttérobjektumairól, ami elvonja a nézőt. Ezért ez a fotó a legjobban fekete-fehérben működik. 

  1. Konvertálja a képet elnémított színekké, ha B = igen.

A fekete-fehér, monokróm vagy elnémított képek sokkal kevésbé zavaró elemekkel rendelkeznek a színes képekhez képest. Ez sokkal könnyebbé teszi a téma összetételére és alakjára való összpontosítást. Ahogy megszokja, hogy azonosítsa kontrasztos területek, erős kompozíciók, ez lehet egy jó ideje, hogy váltani szín. 

Vessen egy pillantást az alábbi színes fotóra, amelyet közvetlenül a kamerába készített. 

  • Példa #7 

Когда снимать в цвете, приглушенном цвете и без него

Nikon D800E, 18-35mm @ 18mm, f/5.6, 1 / 200s

Az ingek és Táskák színe egyértelműen zavaró. Most nézzük meg, hogy néz ki a fotó a fekete-fehér változatban. 

Когда снимать в цвете, приглушенном цвете и без него

A probléma megoldódott, de most minden valahogy összekeveredik. 

Most nézzük meg ugyanazt a fényképet, de most az utófeldolgozás telítettségének csökkenésével. 

Kapcsolódó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

'Fel a tetejéhez' gomb