Cikkek a fotókról

Hogyan válasszuk ki a szög egy portré fotó

Hogyan befolyásolja a kamera helyzete és az arc szöge a portréfotózást? És hogyan lehet különböző szögekből nagyszerű portrékat készíteni? Hogyan kell használni a fogalmak arc szög, kamera szög az előnyt, hogy a személy sikeresen kijött a keretben. Ez a történet a fotós Darlene Hildebrandt (Darlene Hildebrandt). Kezdjük!

 Как выбирать ракурс для портретной фотографии

Mi az arcszög? Mi a kamera szöge?

Egyszerűen fogalmazva, az arcnézet egy olyan arc része vagy szöge, amely látható a kamera számára. Így forgatja vagy dönti el az alany arcát a lencséhez képest. A kamera szöge az, ahol a kamerát az objektumhoz viszonyítva helyezi el, azaz a magasság, a távolság és a szög az objektum arcához viszonyítva. Elég egyszerűnek hangzik, igaz? Ez igaz, de az arc vagy a kamera szögének kis különbségei nemkívánatos eredményekhez vezethetnek. Egy kicsit később foglalkozunk vele, szóval maradj itt. 

Arc szögek 

Először nézzük meg a portréfotózásban használt négy fő arcszöget.

  • Teljes arc, amikor az alany orra közvetlenül a lencsére mutat. Látod egyenlő számú mindkét oldalán az arc. Az arányos teljes arc akkor hasznos, ha valaki meg akarja mutatni az objektum arcának szimmetriáját, vagy ha magabiztosabb, domináns vagy erős pozíciót szeretne közvetíteni. A teljes arc hangsúlyozhatja a méltóságot, az erőt, a bizalmat.

Как выбирать ракурс для портретной фотографии

  • Szög 3/4, amikor az alany kissé egy irányba fordítja az arcát, amíg meg nem látja a legtávolabbi fülét tőled. Ez a szög hasznos az alany arcának alakjának és körvonalainak azonosításához. Ezenkívül szerényebb és kevésbé magabiztos, mint a teljes arc. A háromnegyedes nézet hangsúlyozhatja a kegyelmet, a mobilitást, a nőiességet, a játékosságot és az érzelmességet.

Как выбирать ракурс для портретной фотографии

  • Szög 2/3, ahol a téma elfordítja a fejét úgy, hogy vizuálisan az Ön számára, az orrvonal majdnem megérinti az arc kontúrját a túloldalon. Vigyázzon, ne forduljon tovább, mint ez a pont, mert nem akarja, hogy az orrod megtörje az arcod vonalát. Ez nem szabály, de általában nem tűnik hízelgőnek a modellhez.

Как выбирать ракурс для портретной фотографии

Megjegyzés. Vegye figyelembe a fenti képen látható fülbevalókat, hogy a jobb fülbevaló nem látható az álla alatt. Amikor a lány kissé megfordította az arcát, a fülbevaló úgy nézett ki, mintha az arcából jön ki, ezért a fotós kérte, hogy távolítsa el a képet. Vigyázzon az ilyen dolgokra, amikor az arc forgási szöge megváltozik. 

  • Olyan profil, ahol az alany arcát majdnem pontosan 90 fokkal előre fordítják, így az orr többnyire oldalra néz. Teljes profilban csak az alany arcának egyik oldalát kell látnia, nem a másik oldalon lévő szemeket.

Megjegyzés. Még egyszer, figyelni, hogy a dolgok, mint a fülbevaló, haj lóg le az álla alatt. Darlene általában arra kéri a modellt, hogy fésülje vissza a haját, és távolítsa el a fülbevalót, ha nem néz ki jól, vagy ha úgy tűnik, hogy az álla alatt lóg. 

Как выбирать ракурс для портретной фотографии

  • Szintén jó lehetőség a szög kissé aszimmetrikus változata 7/8-ban a teljes arcról, ami akkor fordul elő, amikor a téma apró szögben fordítja a fejét a fényképezőgépről, szemkontaktust tartva, és a tárgy mindkét füle még mindig látható a keretben.

Néhány pontosítás a modell állának helyzetéről

OLVASSA EL:  Итоги фотоконкурса рекламной фотографии "Красивые вещи 2"

Egy kissé emelt álla úgy tűnik, mint egy ” hülye legjobb barát.”Túl magas az álla, hogy egy sznob. Egy még magasabb álla segíthet mániásnak látszani.

Észrevetted már valaha, hogy amikor közelről fényképeznek, a fotós folyamatosan emlékeztet arra, hogy kissé engedje le az állát? Ez azt eredményezi, hogy a szemek kissé kinyílnak, lehetővé téve a fény leesését az arccsontokra. Minden férfi, nő, gyermek jobban néz ki, ha az álla kissé leereszkedik. A modell kissé leeresztett álla erősvé teszi a portrét. Használhatja ezt a szöget egy huligán megjelenéshez, vagy bármilyen típusú erős karaktereket ábrázolhat (beleértve a gazembereket, valamint a Mindenható akcióhősöket is).

A túl sok leengedett álla miatt az ember hátborzongatónak tűnik, bizonyos szempontból még démoni is. 

Kamera szög 

Az a hely, ahol a kamerát helyezi, óriási különbséget tesz abban, hogy a téma hogyan fog megjelenni a végső képen. Ne feledje azonban, hogy itt nincsenek szigorú szabályok. Ehelyett használja a tanácsot, mint a megfelelő vektor kiindulási pont, majd használja a józan ész, mert minden ember egyedi. Rajzolja meg az objektumot úgy, ahogy rajzolni akarja. Ha megtanulod ezeket a tippeket, hogy hogyan működnek a gyakorlatban, könnyebb lesz megérteni, hogyan kell megközelíteni az egyes portrékat. 

Tippek a kamera szögének kiválasztásához

A kamera magas látószöge (az alany szemszintje felett) jobban kiemeli az arcot, mint a testet. Ez jól illeszkedik egy sűrű emberhez, így kívánt esetben karcsúbbnak tűnik. (A legtöbb nő nem lesz ideges, ha karcsúbbá teszi őket, hidd el nekem.)

Az alacsony kameraszög (a szem szintje alatt vagy akár az álla szintje alatt) magasabbá teheti az embert, vagy jelentősebbé teheti őket a keretben. De a legtöbb, ez nem néz ki nagyon hízelgő. Végül belenézel az ember orrába, és a test nagyobbnak tűnik, mint a fej és az arc, ami általában nem túl esztétikus.

Csoportos portrék esetén a kamera helyzetének megközelítőleg szemmagasságban vagy kissé alacsonyabbnak kell lennie. Ez csökkenti a testrészek torzulását, és megakadályozza a tárgyak rossz arányának kialakulását.

Egy vagy két ember portréja esetén a fényképezőgép szemmagasságba vagy éppen fölé helyezése gyakran a leginkább hízelgő lehetőség. 

Lencsék portréfotózáshoz 

A kamera magassága és szöge mellett a választott lencse radikálisan megváltoztatja a portré megjelenését. Gondolj arra, amit tudsz a különböző lencsékről.

Как выбирать ракурс для портретной фотографии

  • A széles látószögű lencsék hangsúlyozzák a perspektívát, torzítják az objektumokat, a jelenetek pedig háromdimenziós megjelenésűek.
  • A teleobjektív vagy a hosszú fókuszú lencse tömöríti az objektumokat, elszigeteli őket, és kevésbé háromdimenziós.

Készítsen öt képet a témáról különböző kameramagasságokból. Ne változtassa meg a fókusztávolságot vagy a tárgy távolságát – csak a kamera magasságát.

Képek, hogy Darlene azt javasolja, hogy a gyakorlat.

  • Az egyik, amelynek szöge kissé az alany álla alatt van.
  • Az egyik kissé az objektum szemszintje alatt van.
  • Egy szemmagasságban.
  • Az egyik kissé meghaladja az objektum szemszintjét.
  • Az egyik kissé meghaladja az alany szemszintjét.

Ezután kérdezd meg magadtól: milyen szög a legmegfelelőbb az adott személy számára? Miért?

Как выбирать ракурс для портретной фотографии

Kapcsolódó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

'Fel a tetejéhez' gomb