Fotóiskola

Photomarathon mint hatékony módszer a fotós népszerűsítésére

Фотомарафон как эффективный метод продвижения фотографа

Maraton ez egy nagy távolság, amin te és a követőid keresztülmentek, megtanítva nekik a mesterséged technikáit és életművét. Általános szabály, hogy ez egy érdekes feladatok lánca, amely segít gyakorolni, fogyni, megtanulni rajzolni, agyagból faragni, szövegeket írni, játékokat varrni, szakács desszerteket készíteni vagy gyönyörű fényképeket készíteni! Most sok Instagram Blogger próbál találni egy fotóművész, és dolgozzon ki egy kis ízelítőt a profil, hogy nézd holisztikus, harmonikus. A maratonok segítenek nekik ezt megtenni. A felhasználók megtanulják, hogyan kell felépíteni egy kompozíciót, gyönyörű elrendezéseket készíteni, személyiségüket fotókkal kifejezni. Az ilyen maratonokat leggyakrabban fotósok, fotóiskolák és fotóstúdiók végzik. 

Фотомарафон как эффективный метод продвижения фотографа

Miért a maraton? Ki részesül ebből?

A maraton a hasznos dolgok ingyenes vonzereje, vagyis pontosan az, amit az előfizetők nagyon szeretnek. A maratoni futás zavaró vállalkozás, ezért érdemes csak akkor kezdeni, ha készen áll arra, hogy mindent jól átgondoljon, értékelje a befektetéseket és a lehetséges előnyöket. De ha jól tanulmányozod a potenciális közönség érdekeit és problémáit, akkor lezárhatod az előfizetők igényeit és elérheted céljaidat.

A maratoni résztvevők motivációja az, hogy megtanuljon valami újat, bővítse képességeit, vegyen részt egy kollektív mozgalomban, aktívvá váljon, nyerjen díjat.

A motiváció a maraton szervezője az előfizetők számának növelése, a közönség elkötelezettségének növelése, szakértelmük bemutatása, az értékesítés növelése.

Фотомарафон как эффективный метод продвижения фотографа

Például az n mobilszolgáltató bejelenti a maratont, hogy fényképeket készítsen a telefonon.

  1. A szervező tanulmányozza a potenciális közönséget, hétnapos maratont tervez, és fotósok-előadókat vonz a részvételre.
  2. Olyan hirdetéseket állít fel, amelyek vonzzák a maratoni résztvevőket, akiknek fiókjukban újra kell küldeniük a maratonra vonatkozó információkat.
  3. Minden nap az egyik előadó élő közvetítést vezet, megosztja zsetonjait, és feladatot ad a maraton minden résztvevőjének, hogy készítsen egy fényképet egy adott témáról.
  4. A résztvevők fényképeket készítenek a telefonjukon, majd a maratoni hashtaggal és a telefonmodellel teszik közzé őket, hasonlóan gondolkodó emberekkel kommunikálva és kommentálva egymást.
  5. Egy hét múlva a szervező meghatározza, hogy ki végezte el az összes feladatot, majd kiválasztja a kilenc legjobb résztvevőt.
  6. Az előfizetők szavaznak a legjobb résztvevő megjegyzéseiben,aki díjat kap – egy új iPhone.
  7. A szervező átmehet a telefon hashtagján, amellyel a résztvevők fényképeket készítettek, értékelhetik a legnépszerűbb telefonokat, vagy áttekinthetik a telefonok kameráit egy promóciós kóddal a mobilszolgáltató üzleteiben történő vásárláshoz.

Mint látható, a maratonok kölcsönösen előnyösek mind a szervezők, mind a résztvevők számára. A legfontosabb dolog az, hogy helyesen szervezzük meg őket, hogy pozitív visszajelzést kapjunk az előfizetőktől. Lássuk részletesen, hogyan kell ezt csinálni.

Фотомарафон как эффективный метод продвижения фотографа

Mit tartalmaz minden fotómaraton? 

Fotó Maraton téma

A fotómaraton témája az érdeklődési kör és a szakmai hozzáértés alapján kerül meghatározásra: jónak kell lennie abban, amit másoknak tanítani szeretne. De az is fontos, hogy ez a téma a közönség érdekeinek hatálya alá tartozzon. Például szeretsz pillangókat fényképezni-ez a szenvedélyed. De meg kell értened, hogy nem valószínű, hogy legalább 100 további rajongó lesz a lepkék fényképezésére az egész Instagram-on. Ezért hozzá kell igazítania erősségeit a közönség igényeihez, például bővítenie kell a témát, és be kell jelentenie egy makrófotózási maratont: hasznos lesz a jelmezes ékszerekkel foglalkozó kézművesek, az ékszereket készítő fotósok, valamint azok számára, akik szeretnek virágot fényképezni.

Népszerű fotó maraton témák:

  • Hó Mese
  • Újévi belsőépítészet
  • Virágzó kertek
  • A szín művészete
  • Az összetétel törvényei
  • Fotopozicionálási technikák
  • Nyári szórakozás
  • Arany Ősz
  • CB-fotó
  • Utcai fotó
  • Élelmiszer fotó
  • Tárgy felmérés
  • Főoldal Fotó Stúdió
  • 7 módja annak, hogy filmezze magát a telefonján
  • Fotófeldolgozás a telefonon

Vessen egy pillantást a hashtagekre, és elemezze, hogy mely fotómarathonok vonzanak sok résztvevőt, és melyek nem népszerűek. Tartsa ezt szem előtt, amikor saját maratont tervez.

Фотомарафон как эффективный метод продвижения фотографа

Célok kitűzése és elérése

Szervezőként saját célokkal kell rendelkeznie, amelyeket egyértelműen meg kell fogalmazni:

  • Növelje az előfizetők számát 100-500-20000-rel;
  • Növelje személyes márkájának tudatosságát;
  • Növelje a közönség elkötelezettségét a résztvevők munkájának áttekintésével.

A különböző szintű résztvevők céljai eltérőek lehetnek:

  • próbálja ki a kezét a fényképezésnél;
  • javítani kell a kompozíció, szín készségek;
  • hozzon létre egy tematikus fotó tartalmat a hírcsatornához;
  • szivattyú fel egy új műfaj a fotózás;
  • Ismerje meg, hogyan kell feldolgozni a fényképeket;
  • nyerj és szerezd meg a díjat.

Фотомарафон как эффективный метод продвижения фотографа

Érdekes feladatok

A feladatoknak:

  • elég izgalmas, hogy nem unalmas, hogy végre;
  • nem szuper-komplex, hogy ne ijesztse el a kezdőket;
  • képzés, hogy a résztvevők végrehajtása során különböző fotózási készségeket tanuljanak.

Фотомарафон как эффективный метод продвижения фотографа

A résztvevők munkái

Nagyon fontos, hogy a résztvevők munkáit nyilvánosságra hozzák, hogy könnyen megtalálhatók legyenek egy helyen. Ehhez szüksége van:

  • Jöjjön létre egy tömör hashtag a fotómaraton számára;
  • Repost a storis a munka minden résztvevő;
  • Tegye őket egy weboldalra vagy fórumra.

Фотомарафон как эффективный метод продвижения фотографа

Szavazás vagy rajzolás

Nagyon fontos, hogy a végén díjátadó ünnepséget tartsanak. Függetlenül attól, hogy a győztest a hangszórók vagy a zsűri tagjai által a legjobb művek kiválasztásával választják-e ki, a maraton előfizetői és résztvevői közötti általános szavazással, vagy egy online szolgáltatás segítségével történő rajzolással határozzák meg-ez rajtad múlik. De a legfontosabb dolog az, hogy a résztvevők megértik, hogy minden feladatot nemcsak maguknak, hanem a csábító díj megnyerésének lehetősége is. Ráadásul a kiválasztás folyamata, a Kedvelések fogadása, a minősítés promóciója, a munka kommentálása nagyon fűtött, ösztönzi a résztvevőket.

Фотомарафон как эффективный метод продвижения фотографа

Díj a győztesnek

Próbálja meg megtalálni a legkívánatosabb díjat a közönség számára. Ez nem lehet valami túl egyszerű és megfizethető, mivel túl komolytalan díjat leértékeli részvétel a maratoni, az idő és erőfeszítés fektetett bele. Jó ajándékok a fotómaraton egy új modell egy kamera vagy telefon, tanúsítványok műhelyek és mesterkurzusok, fotózás egy hűvös fotós, egy sor díjat szponzorok különböző szép dolgokat, vagy tanúsítványokat szolgáltatások.

OLVASSA EL:  Навигатор по студийной съемке

Фотомарафон как эффективный метод продвижения фотографа

Hogyan készítsünk egy fotómaratont az Instagram-on?

1. A közönség azonosítása

Létrehozunk egy igazi portrét az ügyfélről. Ki érdekli az Instagram szolgáltatásait? Ezek általában ugyanazok az emberek, akik megvásárolják a szolgáltatásokat, vagy újonnan érkezők, akik szeretnék eladni szolgáltatásaikat olyan sikeresen, mint te. Tegyük fel, hogy el akar adni egy élelmiszer-fényképezési bemutatót az Instagram-on. Írja le a közönségét a lehető legpontosabban ,például ” háziasszonyok és élelmiszer bloggerek üzleti Instagram-fiókkal és akár 2000 követővel.”

Фотомарафон как эффективный метод продвижения фотографа

2. Fogalmazza meg a maratoni célt

Mit vársz a maratontól? Határozza meg magának a lehető legvilágosabban: 

  • + 2000 élő előfizetők;
  • 50 kifizetések egy online fotózás tanfolyam;
  • vélemények gyűjtése a maratonról.

Ezután jelölje meg, mennyire hasznos lesz a maraton a résztvevők számára:

  • mindenki megtanulja a kompozíció 10 szabályát, majd végrehajtja őket a képen;
  • a résztvevők megértik a színt, annak kombinációit, árnyalatait;
  • az előfizetők saját hűvös fotótartalmat hoznak létre a héten;
  • mindenki megtanulja, hogyan hozhat létre tematikus fotóprojektet, dolgozhat egy csapatban stb.

Фотомарафон как эффективный метод продвижения фотографа

3. Hozzon létre egy plakátot-egy hirdetést a maratonról

Keressen egy fotót, amely megjeleníti a téma, hangulat, a fotó maraton (ha nincs megfelelő fotó, nézd meg a fotó készletek). A maraton banner borítója gyönyörű háttér + gyönyörű betűtípus. Ha ez az első poszterborító, akkor jobb, ha a szolgáltatást ilyen képek készítéséhez használja (például canva.com) mindenesetre győződjön meg róla, hogy a maratoni poszter a legjobb Instagram-oldalakon szeretne közzétenni.

Фотомарафон как эффективный метод продвижения фотографа

4. Tervezze meg a maraton minden szakaszát

  1. Döntse el a maratoni dátumokat;
  2. Döntse el, hogy hol és hogyan gyűjti össze a közönséget a maratonra, és mennyit hajlandó költeni a reklámra;
  3. Keresse meg a többi hangszóró, ha úgy gondolja, hogy nem tudja egyedül csinálni, és megvitassák a részleteket, feladatokat a maratoni velük;
  4. Határozza meg, hogy a résztvevők hogyan kapnak feladatokat (instagram, mail, chatbot), küldjenek vagy tegyenek közzé befejezett munkákat (személyesen, levélben, megjegyzésekben, chatbotban, történetben);
  5. Értsd meg magad, hogyan fogja összegyűjteni az összes munkát, felülvizsgálja őket, majd válassza ki a legjobbakat.
  6. Döntse el a győztes meghatározásának és a díj odaítélésének eljárását.
  7. Ellenőrizze újra az összes feladatot azok hasznosságát és szórakozását.

Фотомарафон как эффективный метод продвижения фотографа

5. Fuss egy maratont

Ha biztos benne, hogy minden átgondolt, készen áll a kezdésre, kezdje el. 

Фотомарафон как эффективный метод продвижения фотографа

Hogyan tartsunk egy fotómaratont az Instagram-on?

1. Készíts egy maratoni bejelentést

Készíts egy bejegyzést a közelgő maratonról 4-5 nappal a rajt előtt, az előző nap pedig emlékeztesd az előfizetőidet a maraton körülményeire és a cool díjra. használja az elkészített bannert a bejelentéssel, a bejegyzésben pedig írja le, hogy milyen előnyökkel jár a maraton minden résztvevő számára. Ha nem egyedül futtatja a maratont, mondja el nekünk az esemény összes szervezőjét. 

A hirdetmény második részében egyértelműen írja le a részvételi szabályokat, például:

  1. Iratkozzon fel a szervező, valamint az összes hangszóró fiókjára;
  2. Készíts egy repost a bejelentés a fotó maraton magad storis, majd jelölje meg a szervező;
  3. Nyisson meg egy fiókot a fotómaraton időtartamára;
  4. Töltse ki a fotómaraton összes feladatát, hogy versenyezzen a fődíjért.

Фотомарафон как эффективный метод продвижения фотографа

2. Futtassa a maratoni hirdetéseket

Bármely maratont új előfizetők megszerzése céljából tartanak: akár a maratoni bejelentés, akár a befejezett munkák, akár a fizetett promóció útján. De ha ez az első maratonja, akkor hirdetnie kell. Ezt vagy a költségvetés alapján kell elvégeznie, amelyet hajlandó költeni az előfizetők vonzására, vagy a vonzani kívánt előfizetők száma alapján.

Tegyük fel, hogy egy előfizető vonzásának átlagos ára 1 dollár. 100 előfizető vonzásához 100 dollárt kell költenie.

Használhatja a különböző platformokon, hogy támogassák a fotó maraton:

Фотомарафон как эффективный метод продвижения фотографа

1. Reklám a bloggerek

A becsült költség 500 dollár egy hirdetési posztért vagy egy blogger történetsorozatáért, 200-400 ezer előfizetővel. A bloggerek reklámköltsége azonban nemcsak az előfizetők számából, hanem a számla tárgyától, az elkötelezettségtől, A tartalom minőségétől, valamint a blogger státusától is függ. A hatékonyságát elhelyezése attól függ, hogy milyen fokú a bizalom a közönség, a frekvencia, a reklám hozzászólás a blog, a születés, a posta, a relevancia pedig minőségű a kép, az idő, a nap, a közzététel, a hangulat, a számla, az idő, “a csúcson”. Keressen egy bloggert, amelyre a célközönség feliratkozott, ne csak a hozzászólások alatti Kedvelések és megjegyzések számát nézze meg, hanem maguk is olvassák el a megjegyzéseket – minél több élő hozzászólás valós emberektől, annál hatékonyabb reklám lehet ebben a fiókban.

Фотомарафон как эффективный метод продвижения фотографа

2. Reklám tematikus nyilvános oldalakon

– Tól $ 50 postánként. Például egy fotómaraton megrendelheti a hirdetőoszlopokat a városi nyilvános helyeken: szélesebb lefedettség és megfizethetőbb ár. Ha egyszerre több nyilvános webhelyen tesz közzé ugyanazon a hálózaton, akkor akár 30% kedvezményt is kaphat. Ha bejut a közönség, akkor kap előfizetők kevesebb, mint $ 1 minden.

Фотомарафон как эффективный метод продвижения фотографа

3. Célzott reklám

A célközönséget nem, kor, hobbi, előfizetések, hely, és egyéb kritériumok alapján célozhatja meg. Testreszabhatja a promóciós üzenet megjelenítését a célközönség számára, és érdeklődjön az eseményről, valamint az élő emberek fényképeiről, legfeljebb 1 USD áron.

Фотомарафон как эффективный метод продвижения фотографа

4. Vendég Hozzászólások tematikus nyilvános oldalakon

Hasznos anyagot írhat a fotózásra a tematikus nyilvános hozzászólásokban való közzétételhez. Ha jóváhagyják a közzétételre, új előfizetőket kap ingyen.

Фотомарафон как эффективный метод продвижения фотографа

5. Levél és SMS levelezés

A maraton bejelentését közvetlenül az e-mailre, SMS-ben vagy hírvivőkön keresztül küldheti el ügyfeleinek. Hívja meg ügyfeleit, hogy iratkozzanak fel Instagram-fiókjára. Küldjön gyönyörű értékesítési e-maileket a maraton bejelentésével. Az e-mailben adja meg a számlára mutató linket, az esemény dátumát, valamint a nyereményt a nyertesnek.

Фотомарафон как эффективный метод продвижения фотографа

3. Feladatok közzététele és befejezett feladatok megtekintése

1. Feladatok kiadása

Kapcsolódó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

'Fel a tetejéhez' gomb